יום שני, 25/01/2021י"ב שבט התשפ"א

שעה: 20:30

מיקום: ZOOM

event_img

תפיסת המשמעות שפיתח אזולאי מהווה כלי רב עוצמה לחינוך, ניהול, הורות והבנת תהליכים חברתיים והיא משלבת בין הרעיונות הגדולים של הפילוסופיה, חיי היומיום ורעיונותיו המקוריים על האדם והחברה בזמננו.

משחק החיים: קהילות משמעות ושחקני משמעות

משבר הקורונה הציבה מולנו מראה, אבל במקביל מעניק לנו הזדמנות מחודשת לשלושה אתגרים גדולים: עת למשמעות, עת לקהילה ועת למנהיגות.

עת למשמעות  -  הצבתו של מושג המשמעות במרכז החיים האישיים והארגוניים שלנו. ללא משמעות אין חוסן ואין את היכולת היצירתיות להתמודדות עם אי הודאות שאנחנו ניצבים בפניה. משבר הקורונה גילה שמי שהמציב במרכז עולמו את מושג המשמעות התמודד עם המשבר בצורה מוצלחת. 

עת לקהילה – הריחוק החברתי והשינוי הרדיקלי בשגרת החיים הוכיחו את עוצמתה וחשיבותה של הקהילה בחיינו. במקום בו הייתה קהילה יציבה ומשמעותית, היה חוסן, שגשוג ותחושת ודאות.

עת למנהיגות – טלטלת אי הודאות חשפה את חשיבותה העצומה של מנהיגות ושל היכולת להציב כיוון ודרך. יש מי שהתעלה ויש מי שהתבזה.

כבר יותר מעשרים שנה ששמעון אזולאי עוסק בשאלת המשמעות ובפיתוח מערכת של כלים ומושגים ליצירתו ועיצובם של חיים משמעותיים ושל קהילות וארגונים משמעותיים. התוצאה של פיתוח זה הוא מודל משמעות ייחודי ובעל עוצמה. ממנו נולדו שני מושגים או אתגרים קריטיים לעולם המתחדש – שחקן משמעות וקהילת משמעות.

חשוב לומר, משבר הקורונה לא גילה לנו משהו חדש, אלא העצים את המאפיינים של העולם שאנחנו פוסעים לתוכו. עולם זה מכונה Vuca World. עולם שבו ישנה תנודתיות עצומה, אי ודאות מתמדת, מורכבות ועמימות. כדי להתמודד עם עולם זה אנו נדרשים לבנות את עצמנו ואת עובדינו (וגם ילדינו...) כשחקני משמעות, ומצד שני, לבנות את הארגון (או המשפחה...) כקהילת משמעות

 - ד"ר שמעון אזולאי - פילוסוף ואיש חינוך, מרצה בכיר באקדמיה

למידע נוסף מלאו את הפרטים: